به گزارش مشرق، در این فیلم که ضمن نمایش تصاویری مشمئزکننده از قتل و دفن یک دختر توسط پدر و برادرش، این جنایت را به فرهنگ و عقاید و سنتهای ایرانیان نسبت میدهد.
روزنامه کیهان پیش از این بارها نسبت به این فیلم و احتمال اکران آن هشدار داده بود. چندی پیش نیز در صفحه تصویرروز، نقدی منتشر شد که در آن اشاره شد: فیلم «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری یکسره در خانهای قدیمی و با معماری سنتی ترسیم شده بود و افرادی با پوشش و ظاهر بومی در آن حضور داشتند، اما خلق و خو و خصلت آدمهای فیلم، هیچ شباهتی به ایرانیان در هیچ بخش از تاریخ و در هیچ کجای جغرافیای این سرزمین نداشت.
بیشتر بخوانید:
اکران فیلمهای مسألهدار، مأموریت جدید سازمان سینمایی؟
کیهان قبلا با انتقاد از ساخت فیلمهای مسئلهدار و انحرافی با بودجه عمومی کشور از «خانه پدری» نیز به عنوان یکی از این فیلمها یاد کرده بود که با سوءاستفاده از حمایت مالی نیروی انتظامی، به فیلمی ضدایرانی تبدیل شده است!
دی سال ۱۳۹۳ که قرار بود فیلم «خانه پدری» اکران عمومی شود، جمال شورجه در گفت وگو با کیهان گفته بود:«این فیلم یک دادخواهی علیه زن ایرانی و مسلمان است که تحت ظلم و ستم قرار گرفته، آنهم در خانوادهای ایرانی، مسلمان و معتقد. به نظر میرسد این فیلم در جهت تضییع حقوق زن در ایران - با عقبه دینی – است و این پیام و مفهومی است که به ذهن متبادر میشود.»
کیهان در همان روزها، نقل قولی از مسعود فراستی را منتشر کرده بود. فراستی با بیان اینکه «خانه پدری به فیلمی ضدایرانی تبدیل شده» گفته بود: «این فیلم ضدملی و ضدایرانی است، یعنی یکی این را ببیند میگوید ما با این وحوش طرفیم؟ کاملا معلوم است که وطنفروشی است این فیلم و تعارف هم نداریم. این تنها فیلم ایرانی است که من واقعا با توقیفش موافق هستم. به نظرم این از «یک خانواده محترم» هم فیلم بدتری است. این فیلم پررنگ و لعابتر و خطرناکتری است. در «یک خانواده محترم» همهچیز رو بود و بنابراین خطرش از این فیلم کمتر بود.»